2019. szeptember 7., szombat

Végjáték 4. részlet


Végjáték IV. részlet
A délutánt a műveleti szobában töltöttük. Mostanra a lehető legtöbb információt összegyűjtöttük a Változásról. A programjaink sok mindent elvégeztek ugyan, de rendszereznünk, értelmeznünk nekünk kellett.
- Tény: a valóság megváltozott – kezdte a Kapitány. – Tudjuk-e, hogyan lehetséges ez?
Bruce a laptopján böngészett, és amikor megtalálta, amit keresett, kitette elénk.
- Nos… a kronofizika még gyerekcipőben jár. Vannak kutatói, vannak, elméletei, de ezek csak elméletek. Vagyis azok voltak öt nappal ezelőttig. A valóság megváltozása robbanásszerűen megy végbe. Az epicentrumból egy lökéshullám indul el. Ez a Landiss-hullám és ahol ez bevág, ott az s-nél kisebb valószínűségű objektumok megszűnnek létezni. Vagyis kronotronok formájában térnek vissza az időfolyamba. Ez a magyarázata az eltűnéseknek és az előtűnéseknek. De hogy hogyan kezdődött, illetve, mi okozta a változást, nem tudom. A tudomány most nem ad nekünk választ.
Banner tudós volt, kutató, ő ebből a szemszögből vizsgálta a változást. Nekem egy Álom-kő lógott a nyakamban, a Mágia köve, de nem láttam az összefüggést, holott nekem értenem kellett volna mindkét világ téziseit. Az egyik tudomány, a másik mágia…
Lang a kvantum-kapuról készült képeket nézegette.
- Na és az én esetem? Visszajöttem a kvantuműrből! Ez is tudomány.
- És merő véletlen egyben. Valami külső behatás működésbe hozta a furgonodba épített kapu vezérlőjét. Véletlen – Banner közelebb hajolt a monitorhoz. - Ha az nincs, még most is ott bolyongsz.
Rhodey felállt. A testén a járássegítő ledjei fel-felvillantak.
- Az emlékeink felemásságát végképp nem tudjuk megmagyarázni. Két világ között rekedtünk?
Egy kis ideig mindenki egyszerre beszélt. Az élményeit ecsetelte, a kettős emlékeit, vagy épp a félelmeiről mesélt. Aztán Rogers Kapitány feltette azt a kérdést, amit már rég fel kellett volna tenni.
- Miért történt meg ez az egész? Mi a cél ezzel a változással? Ha nem véletlen anomália, akkor valaki okozta. Akárki is követte el, akárhogyan is tette, vajon miért tette? Miért fektetett óriási energiákat abba, hogy megváltozzon a valóság? Miért? Mit nyert vele?
Csend lett. Erre a kérdésre nem akadt kézenfekvő válasz. Néztük egymást a késő délutáni napfényben.
- Egyet tudok egészen biztosan – nézett a holokijelzőre a Fekete Özvegy. - Szükségünk van a többiekre. Vissza kell hívnunk Tony-t, Thort és Clintet.
- Ez legyen a ti dolgotok, Natasa. Te és Judit… Nektek van esélyetek visszahozni őket. Tony velem nemigen áll szóba – mondta ki Steve a nyilvánvalót.
- Thor egyikünkkel sem – dr Banner Lang vállára tette a kezét, mire a férfi összerezzent. – És én szeretném átnézni Scott segítségével ezt a kvantum-technológiát.
Bruce és Scott elvonultak a hangárba, ahol Lang furgonja állt. Velük tartott Rhodey is. Natasa gépre ült, hogy Tokióba utazzon, én pedig hirtelen egyedül találtam magam a szobámban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése