2013. március 16., szombat

Tiszta égbolt

Tiszta égbolt
„És mondd, mi van, ha nincs is lélek...”
(October: Ha még sincs lélek)
Robinak a dalokért
Tamásnak csak úgy
Az October zenekarnak, mert vannak megint
Azoknak, akik keresztbe tettek nekem

2016 és március. Korán jött a tavasz, korábban, mint emlékeim szerint bármikor. A nap ragyogott, még Pest szürke, összesimuló, rideg házai közé is utat talált, az ember vére pedig pezsgett. Az enyémet nem a szerelem, nem is a nap tüze hevítette: még mindig a bosszú lobogott benne, az sürgetett. Az tartott Dávid Zsolt klubjában, az suttogott szavakat a fülembe, amikor a boxzsákot rúgtam, az villantott képeket előttem, amikor a lőtéren célra emeltem a P239-et.
Zsolt tudott a dolgaimról. Tudott Halmosról, tudott – hogy ne tudott volna – Ákosról, Ákos haláláról. Neki, meg a nemzetbiztonsági kapcsolatainak sokat köszönhettem. Azt hiszem, többet tett ő értem, mint bárki más.
Annak az október végi éjszakának minden pillanata az emlékeimbe, nem is, a lelkembe égett. A nedves, karcos neszek, a morzsává hullott üveg csikorgása. Az ázott avar szaga a törött ablakon túlról, vér és lőpor szagával. Vér a padlón, az ablakpárkányon, a falon. Vér Ákos pólóján és a kezemen.
A nyomozás a gyilkosa után. Ez volt az ételem, italom, a levegőm: megtalálni és megtudni: miért??? Megtalálni és kamatostul megadni neki mindent. Megtalálni és megismertetni annyi kínnal, amennyivel csak lehet.
Az üres, kiégett, lepusztult raktár – igazi patkánycsapda... Ott kaptam el a fickót, addig a sötét sarokig loholtam a nyomába.
Minden emberség kiveszett ott belőlem. Amikor utolértem, már nem volt lőszere, nem volt semmije. Megütött és én abban a pillanatban megvadultam. Senki nem volt most ott, hogy visszafogjon, de mégsem öltem meg. Nem akkor öltem meg.
Valami ócska madzaggal kötöttem össze a csuklóit, aztán otthagytam. Reggeltájban mentem csak vissza.
- Miért? Ki bízott meg vele?
Nem beszélt. Legközelebb már egy oltópisztollyal érkeztem: sokba került az igazságszérum, de ha a fél karomat kérte volna a díler, azt is megadom érte.
Elmondhatatlan volt a bűz: a falakat feketére festő lángok közt emberek haltak meg nem is olyan régen. Bűzlött a fickó is, lábán a seb váladékozott, lépteimre patkányok futottak szét.
Mégsem adta olcsón magát. Mint egy veszett állat, vicsorogva és hörögve igyekezett megrúgni. Belenyomtam a szérumot és vártam.
Amikor Ákost emlegette, elborult az agyam. A rúgásaim nyomán újra felszakadtak a sebek – hogy én mit kaptam, nem törődtem vele. Még egy adagot nyomtam bele, aminek már nem tudott ellenállni. Beszélt. Én pedig megöltem.
Emlékszem a számat elöntő keserűségre, amikor a Tisza-part szürke ege alatt öklendeztem. Emlékszem, hogy Dávid Zsolt, a mesterem, a majdnem-barát szedett össze és vakart ki a szarból. Nem tett szemrehányást, nem emlegetett sem embert, sem Istent, se semmit. „Este nyolckor te vagy Istvánnal a kapuban.” - és mindent ment tovább.
A kocsmájában melóztam. Kidobó lettem – szó se róla, nem a legbékésebb fajta... És mellette mindent elvállaltam. Ma már tudom: kerestem a balhét, hogy bizonyítsak. Hogy hírnevem legyen. Hogy AZ A ROHADÉK tudjon rólam. Tudja, ki vagyok. Tudja, hogy meg fogom találni. Hogy mire megtalálom, féljen.
Mert én már tudtam, kivel állok szemben. Dr Herman András. Tudom a neved, tudom, ki vagy és megtalállak.
Emlékszem a tetoválómester csontos ujjaira, ahogy az I HATE YOU gót betűit kanyarítják a papírra.
Zsoltnak időnként komolyan meg kellett mozgatnia a szálakat az érdekemben. Szerintem a nyugdíját kockáztatta miattam. De megoldotta. Én meg törlesztettem, ahogy tudtam.
A tavasz nekem a vándorélet kezdetét jelentette hosszú évek óta: fesztiválok, koncertek – ott dolgoztam, ahová hívtak.
Február végén egy plakát került ki a Rockterem falára. Koncert: a Depth Intoxication újjászületése... Megrohantak az emlékek: egy szegedi klub, egy kékben tobzódó plakát, a zene áradása és Halmos. Halmos meg a régi szerb templom, Dávid Zsolt akciója, az eltűnt és megkerült lány. A riport a szegedi tévében. Márai Levente, a bársonyos hangú, göndör sörényű riporter, a Depth Intoxication énekese.
A zenéjüket szerettem nagyon. Felkavart, megfogott, de mivel szinte minden számukba beleértettem Halmost és a dolgainkat, nem hallgattam. Vad zenéket hallgattam, amivel a világba üvölthettem a gyűlöletemet, a gyászomat, azt a végtelen magányt, ami Ákos halála óta vett körül. De most, hogy a plakátot megláttam, előkerestem a fekete-fehér, meg a csupa kék lemezeket.
Álltam esténként az ablakban, figyeltem a távolban kígyózó síneket, aztán meg a sötétség beálltával az ismeretlen célok felé robogó fényfüzéreket. A Depth Intoxication dalai lassan elcsitították a fájdalmamat. Már nem volt az az éles, forró, üvöltésre késztető. Tompa lett, belenőtt a húsomba, ott lüktettet a szívemmel egy ütemre.
Úgy gondoltam, elmegyek a koncertre. Szabadnapot kértem aznapra Zsolttól és vártam az estét.
Élénkek voltak a régi emlékek: Levente, ahogy jön-megy a színpadon, ahogy pózol és hülyéskedik a társaival., ahogy felém int a sörével és rám nevet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése